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AppSource

Release Version 26.2.8.0

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Bug Fix - 16628

CRM funktioniert nicht für Produktionssystem mit deutscher Sprache

Beschreibung: Ein Problem mit der Phone Connect App (deutsche Version über Appsource) wurde behoben, bei dem CRM-Einträge während eingehender Anrufe aufgrund einer falsch ausgewerteten Enum nicht erstellt wurden.

Auswirkung: Benutzer werden nun eine ordnungsgemäße Erstellung von CRM-Einträgen während eingehender Anrufe erleben, was eine genaue Datenprotokollierung und eine verbesserte Workflow-Effizienz gewährleistet. Es werden keine Nebenwirkungen erwartet.

Created: December 1, 2025

Release Version 26.2.7.0

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Bug Fix - 16628

CRM funktioniert nicht für Produktionssystem mit deutscher Sprache

Beschreibung: Ein Problem mit der Phone Connect App (deutsche Version über Appsource) wurde behoben, bei dem CRM-Einträge während eingehender Anrufe aufgrund einer falsch ausgewerteten Enum nicht erstellt wurden.

Auswirkung: Benutzer werden nun eine ordnungsgemäße Erstellung von CRM-Einträgen während eingehender Anrufe erleben, was eine genaue Datenprotokollierung und eine verbesserte Workflow-Effizienz gewährleistet. Es werden keine Nebenwirkungen erwartet.

Created: November 28, 2025

Release Version 26.2.6.0

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Bug Fix - 16628

CRM funktioniert nicht für Produktionssystem mit deutscher Sprache

Beschreibung: Ein Problem mit der Phone Connect App (deutsche Version über Appsource) wurde behoben, bei dem CRM-Einträge während eingehender Anrufe aufgrund einer falsch ausgewerteten Enum nicht erstellt wurden.

Auswirkung: Benutzer werden nun eine ordnungsgemäße Erstellung von CRM-Einträgen während eingehender Anrufe erleben, was eine genaue Datenprotokollierung und eine verbesserte Workflow-Effizienz gewährleistet. Es werden keine Nebenwirkungen erwartet.

Created: November 27, 2025

Bug Fix - 16627

Als gelesen markiert unterstützt keine Mehrfachauswahl

Beschreibung: Ein Problem im Phone Connect Role Center wurde behoben, bei dem die Mehrfachauswahlfunktion zum Verwerfen mehrerer verpasster Anrufe nicht verfügbar war. Benutzer können nun mehrere Einträge auswählen und wie erwartet als gelesen markieren.

Auswirkung: Dieses Update verbessert die Benutzerfreundlichkeit, indem es ermöglicht, mehrere Einträge verpasster Anrufe gleichzeitig zu verwerfen, den Prozess zu optimieren und die allgemeine Benutzererfahrung zu verbessern.

Created: November 25, 2025

Release Version 26.2.5.0

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Bug Fix - 16613

CRM funktioniert nicht auf einem OnPremise-System

Beschreibung: Ein Problem wurde behoben, bei dem der CRM-Eintrag nicht geschrieben wurde, wenn nach der Installation und Konfiguration von Phone Connect für einen Firmenkontakt ein eingehender Anruf gestartet wurde. Dieser Fix stellt sicher, dass CRM-Einträge wie erwartet ordnungsgemäß aufgezeichnet werden.

Auswirkung: Benutzer werden nun eine genaue Protokollierung der CRM-Einträge für eingehende Anrufe erleben, was die Datenintegrität und die Workflow-Effizienz im CRM-System verbessert.

Created: November 24, 2025

Release Version 26.2.3.0

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Bug Fix - 16128

Anrufstatus im Faktenfeld wird nach Beendigung des Anrufs nicht aktualisiert (MS Teams)

Beschreibung: Ein Problem wurde behoben, bei dem der Anrufstatus auf der Anruferkarte nicht von "Verbindung hergestellt" zu "Verbindung geschlossen" aktualisiert wurde, nachdem ein Anruf in MS Teams beendet wurde. Diese Änderung stellt sicher, dass der Anrufstatus das Ende des Anrufs genau widerspiegelt.

Auswirkung: Benutzer sehen nun den korrekten Anrufstatus auf der Anruferkarte, was die Genauigkeit der Anrufüberwachung verbessert und Verwirrung reduziert. Diese Korrektur verbessert das gesamte Benutzererlebnis, indem sichergestellt wird, dass Anrufstatus zuverlässig aktualisiert werden.

Created: October 23, 2025

Bug Fix - 16245

Fehler bei leeren Rückrufanforderungen

Beschreibung: Ein Fehler wurde behoben, bei dem Benutzer eine Rückrufanforderung basierend auf einem leeren Eintrag im Anrufverlauf erstellen konnten. Dieses Problem trat auf, wenn versucht wurde, eine Rückrufanforderung zu erstellen, ohne die erforderlichen Details auszufüllen, was zu einem Fehler beim Öffnen des Eintrags führte.

Auswirkung: Dieser Fix verhindert die Erstellung von Rückrufanforderungen aus unvollständigen Einträgen, stellt die Datenintegrität sicher und verhindert Fehler beim Zugriff auf diese Einträge. Benutzer erhalten nun entsprechende Validierungsmeldungen, was die Zuverlässigkeit und Benutzererfahrung des Systems insgesamt verbessert.

Created: October 21, 2025

Bug Fix - 16110

Kommentar zur Interaktionsprotokolleintrag nicht geschrieben

Beschreibung: Ein Problem wurde behoben, bei dem Kommentare, die während eines Anrufs eingegeben wurden, im Interaktionsprotokolleintrag nicht sichtbar waren. Die Kommentare erschienen nur in der Phone Connect - Anrufhistorie. Dieser Fix stellt sicher, dass Kommentare jetzt wie erwartet korrekt im Interaktionsprotokolleintrag angezeigt werden.

Auswirkung: Benutzer sehen jetzt ihre Kommentare in den entsprechenden Interaktionsprotokolleinträgen, was die Genauigkeit und Benutzerfreundlichkeit der Interaktionsaufzeichnungen verbessert. Diese Verbesserung behebt die Inkonsistenz bei der Sichtbarkeit von Kommentaren und sorgt für eine zuverlässigere Protokollierung.

Created: October 9, 2025

Release Version 26.2.2.0

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Functional Upgrade

Erweiterung der Entwicklungsdokumentation für die Integration von Role Center Tiles (Phone Connect)

Beschreibung: Die Funktion unterstützt den Admin-Modus, der alle Phone Connect-Benutzereinträge anzeigt, und den Benutzer-Modus, der nur die Daten des aktuellen Benutzers anzeigt. Die CueGroupVisibility Funktion steuert die Sichtbarkeit von Gruppen wie Anrufstatistiken und Rückrufanforderungen. Die Integration erfordert ein benutzerdefiniertes Role Center und eine Seiten-Erweiterung für die SIM_CTI Admin Information Cue Seite, mit genauer Rollennamenspezifikation für die ordnungsgemäße Funktion.

Auswirkung: Verbessert die Benutzererfahrung, indem maßgeschneiderte Anrufdaten-Einblicke innerhalb der Role Centers bereitgestellt werden. Vereinfacht die administrative Überwachung und benutzerspezifische Berichterstattung, verbessert die Effizienz und Datengenauigkeit über Rollen hinweg.

Created: September 16, 2025

Release Version 26.2.0.0

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Bug Fix

Vorhandene Kommentare im Anrufverlauf werden nicht angezeigt, wenn ein Anrufeintrag manuell erstellt wird.

Beschreibung: Ein Problem wurde behoben, bei dem das Factbox „Hat Kommentar“ nicht überprüft wurde, nachdem ein Anrufeintrag mit einem Kommentar im Phone Connect Anrufverlauf erstellt wurde. Dieser Fix stellt sicher, dass das System das Vorhandensein von Kommentaren in Anrufeinträgen korrekt widerspiegelt.

Auswirkung: Benutzer sehen jetzt die Factbox „Hat Kommentar“ korrekt überprüft, wenn ein Kommentar zu einem Anrufeintrag hinzugefügt wird, was die Genauigkeit und Benutzerfreundlichkeit bei der Verwaltung von Anrufverläufen verbessert. Diese Verbesserung behebt die Diskrepanz und stellt eine zuverlässige Informationsanzeige im Rollencenter sicher.

Created: July 21, 2025

Bug Fix

App-Registrierungsinformationen werden nach dem Öffnen des App-Registrierungsassistenten zurückgesetzt

Beschreibung: Ein Fehler im App-Registrierungsassistenten wurde behoben. Zuvor wurden die Client-Secret-Informationen unbeabsichtigt gelöscht, wenn der Assistent geöffnet und dann sofort geschlossen wurde. Dieses Problem wurde behoben, um sicherzustellen, dass die Client-Secret-Informationen intakt bleiben, es sei denn, der Assistent wird abgeschlossen.

Auswirkung: Benutzer werden nicht mehr die unbeabsichtigte Löschung von Client-Secret-Informationen erleben, wenn der App-Registrierungsassistent vorzeitig geschlossen wird. Dieser Fix verbessert die Stabilität und Zuverlässigkeit des App-Registrierungsprozesses, verhindert potenzielle Störungen und stellt eine konsistente Konfigurationsverwaltung sicher.

Created: January 9, 2025

Bug Fix

Interne Anrufe ausschließen funktioniert nicht

Beschreibung: In diesem Release wurde ein Fehler behoben, bei dem die Anruferkarte trotz Konfiguration im Modul-Setup geöffnet wurde. Das Problem wurde bei der Durchführung eines internen Anrufs identifiziert, bei dem die Anruferkarte nicht geöffnet werden sollte.

Auswirkung: Dieser Fix stellt sicher, dass die Anruferkarte wie erwartet funktioniert und sich nicht öffnet, wenn sie nicht konfiguriert ist. Benutzer werden die korrekte Funktionalität im System erleben, was jegliche Verwirrung oder unerwartetes Verhalten im Zusammenhang mit der Anruferkarte während interner Anrufe beseitigt.

Created: December 18, 2024

Functional Upgrade

Nicht Erforderliche Berechtigungssätze im App-Registrierungsbenutzer

Beschreibung:

Dem App-Registrierungsbenutzer in Business Central (Entra Anwendung) werden standardmäßig keine Berechtigungssätze mehr zugewiesen, da diese nicht mehr erforderlich sind.

Auswirkung:

Die App Registrierung enthält keine Berechtigungssätze mehr, wodurch potenzielle Sicherheitsrisiken reduziert werden.

Created: July 10, 2025

Functional Upgrade

Lizenzierungsseite sollte unter dem Setup-Tab im Admin RC verfügbar sein

Beschreibung: Die Lizenzierungsaktion wurde dem Setup-Tab hinzugefügt, sodass Phone Connect-Administratoren direkt auf die Lizenzierungsseite zugreifen können, ohne durch die Modulkonfiguration navigieren zu müssen. Diese Verbesserung optimiert den Arbeitsablauf und erhöht die Zugänglichkeit.

Auswirkung: Diese Änderung verbessert die Benutzererfahrung, indem die Schritte zum Zugriff auf die Lizenzierungsseite reduziert werden, wodurch Zeit gespart und die Effizienz für Phone Connect-Administratoren erhöht wird. Es werden keine negativen Nebenwirkungen mit diesem Update erwartet.

Created: May 8, 2025

Functional Upgrade

Anzeige vorhandener Kommentare im Anrufverlauf

Beschreibung: Ein neues Boolean-Feld wurde dem Anrufverlauf von Phone Connect hinzugefügt, um anzuzeigen, ob ein Kommentar vorhanden ist. Diese Verbesserung bietet den Benutzern einen sofortigen Überblick über Anrufkommentare, ohne dass eine Navigation zur Anruferkarte erforderlich ist.

Auswirkung: Diese Änderung verbessert die Effizienz der Benutzer, indem sie eine schnelle Identifizierung von Anrufen mit Kommentaren ermöglicht, wodurch Zeit gespart und der Überprüfungsprozess von Anrufen optimiert wird. Es werden keine negativen Nebenwirkungen von diesem Update erwartet.

Created: April 28, 2025

Functional Upgrade

Tray Versionsprüfung gegen AL-Erweiterung

Eine Versionsprüfungsfunktion wurde dem Phone Connect-System hinzugefügt, um die Kompatibilität mit der AL-Erweiterung sicherzustellen. Diese Verbesserung ermöglicht es dem System, die Version der AL-Erweiterung gegen die Tray-Anwendung zu überprüfen, bevor eine Verbindung hergestellt wird. Wenn die Versionen nicht kompatibel sind, wird das Tray eine Warnung ausgeben und die Verbindung verhindern, um sicherzustellen, dass die Benutzer auf etwaige Kompatibilitätsprobleme aufmerksam gemacht werden.

Created: January 10, 2025

Functional Upgrade

Hinzufügen einer Nachricht, wenn versucht wird, eine Telefonverbindung-Seite ohne aktive Benutzerlizenz zu öffnen

Beschreibung: Das erwartete Verhalten beim Versuch, eine Telefonverbindungskonfigurationsseite ohne aktive Benutzerlizenz zu öffnen, wurde geklärt.

Auswirkung: Diese Änderung wird Benutzern eine klare Meldung anzeigen, die darauf hinweist, dass sie keine Lizenz für die Telefonverbindung haben, wenn sie versuchen, auf die Konfigurationsseite ohne aktive Lizenz zuzugreifen. Dies wird die Benutzererfahrung verbessern, indem klare Informationen und Anleitungen zur Behebung des Problems bereitgestellt werden.

Created: December 18, 2024

Functional Upgrade

Bestätigungsdialog zum Löschen der App-Registrierung

Beschreibung: Der Prozess zum Löschen einer App-Registrierung über die Aktion in einem Modul-Setup eines Produkts wurde überarbeitet. Benutzer werden nun aufgefordert zu bestätigen, ob die App-Registrierung auch in Azure durch ein zusätzliches Auswahlmenü gelöscht werden soll. Darüber hinaus wurden die Antwortnachrichten verbessert.

Auswirkung:
Es ist nun klarer, was passiert, wenn eine bestehende App-Registrierung gelöscht wird, sowie was danach passiert.;

Created: December 18, 2024

Release Version 26.0.4.0

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Bug Fix

Letzte Seite im Assistenten zeigt Text unten an

Beschreibung: Das Positionierungsproblem des Abschlusstextes im Simova Module-Assistenten wurde korrigiert. Der Abschlusstext wird nun wie erwartet korrekt oben auf der letzten Seite angezeigt, was eine konsistente Benutzeroberfläche gewährleistet.

Auswirkung: Benutzer werden einen intuitiveren und visuell konsistenteren Navigationsprozess innerhalb des Simova Module-Assistenten erleben, insbesondere in Document Central. Dieser Fix behebt das Ausrichtungsproblem und verbessert das gesamte Benutzererlebnis und die Zuverlässigkeit der Benutzeroberfläche.

Created: June 12, 2025

Release Version 26.0.3.0

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Bug Fix

Kommentare können nicht gelöscht und eingefügt werden

Beschreibung: Ein Fehler wurde behoben, bei dem Kommentare nicht eingefügt wurden, wenn man einen manuellen Anrufeintrag im Anrufverlauf über das Admin-Rollenzentrum erstellt hat. Dieses Problem erforderte, dass Benutzer zuerst den Anrufeintrag einfügen mussten, bevor sie Kommentare hinzufügen konnten.

Auswirkung: Benutzer können jetzt direkt Kommentare hinzufügen, wenn sie manuelle Anrufeinträge erstellen, ohne zuerst den Anrufeintrag einfügen zu müssen, was die Effizienz und Benutzererfahrung im Admin-Rollenzentrum verbessert.

Created: April 25, 2025

Bug Fix

Nummern werden nicht korrekt erkannt

Beschreibung: Ein Problem wurde behoben, bei dem eingehende Kontakttelefonnummern nicht korrekt erkannt wurden, wenn die Vorwahl im Modul-Setup von Phone Connect leer gelassen wurde. Dieses Update stellt sicher, dass Telefonnummern unabhängig von der Vorwahlkonfiguration korrekt erkannt werden.

Auswirkung: Benutzer werden eine verbesserte Zuverlässigkeit bei der Erkennung von Telefonnummern während eingehender Anrufe erleben, was zu einer besseren Kontaktverwaltung und weniger Fehlern führt. Dies löst das vorherige Problem und verbessert die Gesamtfunktionalität von Phone Connect.

Created: April 23, 2025

Release Version 25.2.8.0

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Bug Fix

Fehlende Konfiguration für ausgehende Anrufe

Beschreibung: Ein Problem im Phone Connect-Modul wurde behoben, bei dem die Konfiguration zum Hinzufügen von Nummern beim Start eines ausgehenden Anrufs fehlte. Dieses Update stellt sicher, dass Benutzer ausgehende Anrufe wie erwartet richtig konfigurieren und initiieren können.

Auswirkung: Dieser Fix ermöglicht es Kunden, die Funktion für ausgehende Anrufe korrekt zu nutzen, wodurch die Gesamtfunktionalität und Benutzererfahrung des License Phone Connect-Moduls verbessert wird. Es werden keine negativen Nebenwirkungen erwartet.

Created: April 15, 2025

Bug Fix

Geführte Erfahrung Checklistenpunkte nicht aktualisiert

Beschreibung: Das Problem, bei dem Checklistenpunkte in der Geführten Erfahrung des Phone Connect Administrator Rolecenters weiterhin alte Bezeichnungen aus dem vorherigen Produktnamen (CTI von Simova) anzeigten, wurde behoben. Die Checklistenpunkte sind jetzt aktualisiert, um den neuen Produktnamen widerzuspiegeln, was Konsistenz und Klarheit gewährleistet.

Auswirkung: Benutzer sehen nun die korrekten, aktualisierten Bezeichnungen in den Checklistenpunkten, was die Benutzererfahrung durch genaue und aktuelle Informationen verbessert. Dieses Update beseitigt Verwirrung und verbessert die Gesamtbenutzbarkeit des Phone Connect Systems.

Created: April 4, 2025

Release Version 25.2.7.0

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Bug Fix

Autostart durch Smart Connect ist nicht aktiviert

Beschreibung: Ein Fehler wurde in der Smart Connect-Konfiguration für Phone Connect identifiziert und behoben. Zuvor wurde das Aktivieren des Autostarts im Assistenten nicht korrekt in der Phone Connect Tray konfiguriert. Dieses Problem wurde nun behoben, um sicherzustellen, dass die Autostart-Funktion wie erwartet funktioniert.

Auswirkung: Benutzer werden nun das beabsichtigte Verhalten erleben, bei dem das Aktivieren des Autostarts im Smart Connect-Assistenten die Autostart-Funktion in der Phone Connect Tray korrekt aktiviert. Dieser Fix verbessert die Benutzererfahrung, indem er eine konsistente und zuverlässige Autostart-Funktionalität sicherstellt, wodurch die Workflow-Effizienz verbessert und die Einrichtungszeit verkürzt wird.

Created: March 11, 2025

Release Version 25.2.5.0

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Bug Fix

Telefonnummernerkennung funktioniert nicht richtig

Die Vorwahl wurde in Phone Connect nicht korrekt berücksichtigt. Dieser Fehler wurde behoben, sodass die Vorwahl jetzt wieder korrekt erkannt wird.

Created: February 12, 2025

Bug Fix

App-Registrierungsinformationen werden nach dem Öffnen des App-Registrierungsassistenten zurückgesetzt

Beschreibung: Ein Fehler im App-Registrierungsassistenten wurde behoben. Zuvor wurden die Client-Secret-Informationen unbeabsichtigt gelöscht, wenn der Assistent geöffnet und dann sofort geschlossen wurde. Dieses Problem wurde behoben, um sicherzustellen, dass die Client-Secret-Informationen intakt bleiben, es sei denn, der Assistent wird abgeschlossen.

Auswirkung: Benutzer werden nicht mehr die unbeabsichtigte Löschung von Client-Secret-Informationen erleben, wenn der App-Registrierungsassistent vorzeitig geschlossen wird. Dieser Fix verbessert die Stabilität und Zuverlässigkeit des App-Registrierungsprozesses, verhindert potenzielle Störungen und stellt eine konsistente Konfigurationsverwaltung sicher.

Created: January 9, 2025

Release Version 25.2.1.0

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Bug Fix

Link zum CTI-Tray in GE funktioniert nicht

Beschreibung: In dieser Version wurde eine Korrektur für ein Problem implementiert, bei dem ein Fehler angezeigt wurde, wenn versucht wurde, die Telefonverbindungstray-Anwendung über die Guided Experience-Checkliste auf dem Phone Connect-Administrator-Rollenzentrum herunterzuladen. Der Fehler trat aufgrund der Abschaltung des Scout transfer.simova.de auf.

Auswirkung: Mit dieser Korrektur können Benutzer jetzt die neueste Setup-Datei für die Telefonverbindungstray-Anwendung erfolgreich herunterladen, ohne auf Fehler zu stoßen. Diese Verbesserung gewährleistet eine reibungslose und unterbrechungsfreie Erfahrung für Benutzer, die auf die Guided Experience-Checkliste auf dem Phone Connect-Administrator-Rollenzentrum zugreifen.

Created: December 19, 2024

Bug Fix

Interne Anrufe ausschließen funktioniert nicht

Beschreibung: In diesem Release wurde ein Fehler behoben, bei dem die Anruferkarte trotz Konfiguration im Modul-Setup geöffnet wurde. Das Problem wurde bei der Durchführung eines internen Anrufs identifiziert, bei dem die Anruferkarte nicht geöffnet werden sollte.

Auswirkung: Dieser Fix stellt sicher, dass die Anruferkarte wie erwartet funktioniert und sich nicht öffnet, wenn sie nicht konfiguriert ist. Benutzer werden die korrekte Funktionalität im System erleben, was jegliche Verwirrung oder unerwartetes Verhalten im Zusammenhang mit der Anruferkarte während interner Anrufe beseitigt.

Created: December 18, 2024

Release Version 25.0.6.0

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Bug Fix

Upgrade Step Not working for Business Mapping

Description: This release includes a fix for a bug related to the Business Mapping fields Contact Code Field and Contact Name Field not being filled after upgrading Phone Connect to version 24.2.5.0 from an older version.

Impact: This fix ensures that both Business Mapping fields are filled as expected after the upgrade to version 24.2.5.0. Users will no longer experience the issue of the fields not being filled, resulting in a smoother and more accurate experience when using Phone Connect.

Created: November 8, 2024

Bug Fix

Call Duration Fix

  • Fixed a bug where the Call Duration was not being shown correctly in the Call History after creating a manual call entry via manual caller card.

Created: November 8, 2024

Bug Fix

Admin status is not company specific

This release resolved an issue where licensing a Phone Connect user with User permission sets and setting up Phone Connect and CORE admin permission sets for a different company resulted in the user being incorrectly designated as a Phone Connect admin in the company where the user was only licensed with User permissions sets. After the fix, the user should no longer be designated as a Phone Connect admin in the wrong company when following the specified steps.

Created: November 7, 2024

Bug Fix

Comments on the outgoing caller card via the call history are not initialized directly

This release addresses a bug where the written comment created during a call from BC is not appearing on the outgoing Caller Card in the Call History. Now the comment will be visible in the Call History.

Created: October 29, 2024

Bug Fix

Call out Not Possible for Teams Interface

The bug fix in this release addresses an issue where the Status on the caller card (Time and Call Status) is not updated when making a callout through the Phone Connect setup Teams Interface. The expected result is that everything works without problems, and this fix ensures that the actual result aligns with the expected behavior.

Created: October 22, 2024

Release Version 25.0.3.0

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Feature Upgrade

Update to Business Central 25 base

We have updated the runtime basis so that it is compatible with Business Central 25.

Created: October 20, 2024

Release Version 24.2.5.0

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Bug Fix

Caller Card Assignment Names

We have fixed a bug in the Phone Connect feature where the Caller Card Assignment field was displaying the ID of the page instead of the captions of the pages. Now, after licensing and configuring your user, you can correctly see the captions of the pages in the Caller Card Assignment field.

Created: September 11, 2024

Bug Fix

Phone connect log entries on the customer, vendor, contact card are not written for incoming calls

We've fixed a bug that was preventing the logging of incoming calls in the Phone Connect feature. Previously, incoming calls were not being recorded in the phone connect log entries on customer, vendor, and contact cards. This issue has now been resolved and incoming calls will be correctly logged.

Created: September 24, 2024

Release Version 24.2.3.0

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Bug Fix

701 Message in Error log due to Guided Experience insert

We've fixed a bug that was causing Phone Connect related errors to appear in the event log after user login. Now, the event log should no longer contain any messages related to Flow Path as expected.

Created: September 5, 2024

Release Version 24.2.1.0

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Feature Upgrade

Extension of the caller cards with standard actions

In the latest update, we've enhanced the functionality of Phone Connect caller cards. Now, Phone Connect Users can perform default actions directly from the caller card, enabling quicker and more efficient work. These actions are based on standard tables and can be executed from standard pages. For 'Contact', actions include creating opportunities, interactions, sales quotes, related contacts tasks, and interaction log entries. For 'Customer', actions include contact, new document - all actions, ledger entries, statistics, bank account, ship-to address, direct debit mandates, and prices & discounts overview. For 'Vendor', actions include contact, new document - all actions, ledger entries, statistics, bank account, and order and remit address.

Created: August 6, 2024

Feature Upgrade

Recall request action on caller cards

This release introduces a new feature for Phone Connect users to set a recall request for a contact person from the caller card. This update includes the ability to add a favorite phone number and a note to the recall request. The recall request will be stored in a table with a status and can be set to the status 'done'. Additionally, a Cue for Recall Request has been added to the role center. Please note, this feature is only available for licensed Phone Connect users and the contact person could be a contact, customer, or vendor.

Created: August 11, 2024

Feature Upgrade

Create recall from factbox (Masterdata)

In this release, we have added a new feature for Phone Connect users. Users can now set a recall request with an action on the Phone Connect factbox in the masterdata. This feature is designed to inform the target employee about a recall. The actions have been successfully added to the Phone Connect factbox as part of this Product Backlog Item.

Created: August 11, 2024

Feature Upgrade

Create recall from telephone entry list

We've introduced a new feature for Phone Connect users enabling them to set a recall request directly from the telephone entry. This update ensures that the target employee is promptly informed about any recall. This enhancement is built on the foundational functions created with #6879, and further extends the capabilities of the telephone entry actions.

Created: August 11, 2024

Feature Upgrade

Call History Entry No. should not be visible

In this release, we've made an update to the Phone Connect user interface. The Entry No. of the Call history is now hidden to provide a cleaner, less confusing user experience.

Created: August 23, 2024

Feature Upgrade

Renaming Delayed cue to Overdue

In the latest update, we have enhanced the usability of Phone Connect by renaming the "Delayed" recall cue to "Overdue". This modification aims to provide a clearer and more intuitive user experience.

Created: August 23, 2024

Feature Upgrade

New group for recall action

In this release, we have enhanced the user interface for Phone Connect users. The "Create Recall Request" action in the sales quote has now been grouped under a separate category called "Phone Connect", making it easier for users to locate and use this function.

Created: August 23, 2024

Feature Upgrade

Optimisation of the call history

Phone Connect got Optimized. This ensures the call history number in the box matches the highest number in the SIM_CTI Telephony Entries (5227461, List). A new column has been added to provide a counting number for all calls, offering a comprehensive overview of all call activity. This update addresses the concern that the field number in the telephony entries was an ID and not the actual count of all calls.

Created: August 6, 2024

Feature Upgrade

Open Caller Card through Contact/Customer/Vendor

In this update, BC users who have received a call not through the Phone Connect Tray App, will be able to create a new entry manually.. The processes of creating an interaction log entry and an entry in our CTI call history will continue to function as normal. This enhancement allows users to enter calls received externally, in the past or without connecting a phone to our app.

Created: August 9, 2024

Feature Upgrade

Navigation from the Call History Card to the customer, vendor or contact

We've introduced a new feature for Phone Connect users/admins that allows you to directly navigate from the call history card to the customer, vendor, or contact Card. This enhancement provides a more streamlined workflow by enabling you to check the history of calls and their callers more efficiently.

Created: August 5, 2024

Feature Upgrade

Recall Request Wizard

In this latest update, we have enhanced the user experience for Phone Connect Users. Now, when creating a Recall Request, users will be guided through the process via a Wizard instead of the previous Card Page. This change aims to improve the onboarding process and make it more intuitive and user-friendly.

Created: August 23, 2024

Feature Upgrade

Auto-Open Masterdata pages on Incoming Call

In this release, we've enhanced the Phone Connect functionality for customers and partners. Now, the Master Data Card (Contact, Customer, Vendor) could be automatically open when a call comes in via Phone Connect. This improvement aims to reduce the number of clicks and streamline the process, especially for those who have extended the Contact Card with additional information.

Created: August 7, 2024

Bug Fix

Internal calls are not ignored

We have fixed a bug with ‘Phone Connect - Internal calls’.

The Internal Caller Card used to always open. So that the Internal Caller Card is not always opened for every internal call, we have added a new field in the module setup with the name "Exclude Internal Call in Database", as soon as this field is activated, the Internal Caller Card is no longer opened.

Created: August 26, 2024

Bug Fix

Manual Caller Card Interface

We have fixed a bug in the Manual Caller Card accessed from call history or master data. Previously, a field called 'interface' was limiting user options by only allowing selection between TAPI/Teams. This has now been modified to either not display the field or allow free text, enhancing user flexibility.

Created: August 23, 2024

Release Version 24.0.5.0

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Bug Fix

Call history entries should not be deletable

We have fixed a bug in the Phone Connect system that allowed users to delete entries from the call history list. This action could potentially lead to loss of important information. Now, entries in the call history list cannot be deleted, ensuring important call data remains intact and accessible.

Created: August 6, 2024

Bug Fix

Call History Note cannot be created correctly

We've fixed a bug in the Phone Connect feature where an error was previously thrown during the creation of a note in the Call History section. Now, users can successfully create and save notes without encountering any errors.

Created: August 6, 2024

Bug Fix

Connection Established on Teams Call when aborted

We have addressed a bug related to the Phone Connect feature for Teams. Previously, if a call was initiated and then cancelled before connecting, the Caller Card would incorrectly indicate that the connection was established. This issue has now been resolved to accurately reflect the call status.

Created: August 5, 2024

Bug Fix

Frequent message in the event log

We have addressed a bug causing multiple errors with the EventID 701 in the event log. the event log should no longer display these errors.

Created: August 14, 2024

Bug Fix

Smart Connect Wizard not Working OnPrem

We've addressed a bug that was making the Smart Connect Wizard process unusable in On-Premise environment. Instead of transferring all data for the On-Premise environment as expected, the system was transferring data for the SaaS environment and blocking some of the data transfer process. This issue has now been resolved to ensure accurate data transfer in the specified environment.

Created: August 2, 2024

Release Version 23.1.6.0

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Bug Fix

Missing permissions on Caller Card

Users were experiencing a permission error within Business Central (BC) after initiating a call via the Factbox. With this update, the call functionality should now operate as expected without any error.

Created: July 25, 2024

Bug Fix

No date for outgoing calls in the interaction log entries

We've fixed a bug in the Phone Connect module where activating the CRM function did not result in a date stamp for outgoing calls in the interaction log entries. Now, upon activating the CRM function, users will see a date stamp for each outgoing call, as expected.

Created: July 22, 2024

Bug Fix

Teams connection working even when TAPI is selected

We have addressed a bug where the Phone Connect Tray Application will react to Microsoft Teams call, even though the Phone Connect Module Setup in Business Central is set to TAPI. The issue has been resolved and now Phone Connect will no longer react to to Microsoft Teams call when TAPI is set.

Created: July 17, 2024

Feature Upgrade

Number substitution via setup not via code

We've added a new feature for Phone Connect admins to set up and check the number substitution in the Phone Connect module setup. This enhancement allows admins to easily identify which special characters are formatted, providing greater visibility and control over the system's handling of special characters for the phone numbers.

Created: July 29, 2024

Release Version 23.1.5.0

Bug Fix

The settings from the caller card assignment are not transferred to the user settings card as the default value

We've removed the "Caller Card Assignment" page in the Phone Connect extension. This page is no longer used, as the configuration is taken from the Phone Connect user settings. Therefore this page will no longer be available in Phone Connect to avoid confusion.

Created: July 12, 2024

Release Version 23.1.4.0

Bug Fix

Mobile Phone Number identification is not working

We've fixed a bug that was preventing Phone Connect from identifying contacts, customers, or vendors based on their mobile phone number (Field 5061). Previously, when receiving an incoming call from a mobile number associated with a contact, customer, or vendor, the system would open an unknown caller card. With this update, Phone Connect now correctly identifies the caller and opens the relevant incoming caller card.

Created: June 17, 2024

Bug Fix

Setup for outgoing calls is not working (MS-Teams)

We have fixed a bug in the CTI module setup where the mobile phone number was not being properly trimmed. This was causing issues with outgoing calls in MS Teams. The standard fields for prefix setups will now correctly change the mobile phone number from the standard number to include the country prefix.

Created: June 21, 2024

Bug Fix

Call Out not Possible in On Premise

We have resolved a bug in the Phone Connect for Teams that was causing an error during callouts in an on-premise environment. Users should now be able to make these callouts without experiencing any errors.

Created: June 28, 2024

Bug Fix

Smart Connect transfers wrong Guid Format

We have fixed a bug that was causing incorrect formatting of Guid values in the Microsoft Teams tab from the Tray App. This was preventing automatic user authentication and disrupting the connection between Teams. The issue has now been resolved.

Created: June 25, 2024

Bug Fix

Missing permission for Telephony Entry Deletion

We have addressed a bug that caused an error when closing the Caller Card without making a call in Phone Connect. Users with permission can now close the page without any error, and the Telephony Entry will be deleted as expected.

Created: June 25, 2024

Bug Fix

TAPI - Internal Calls not regarded

We have resolved a bug related to the Phone Connect feature. Previously, internal calls were not being recognized as per the configuration of the "Search internal calls in database" checkmark. This issue has now been addressed, ensuring that internal calls function correctly according to the specified settings.

Created: June 26, 2024

Bug Fix

Phone number / Teams name is not saved when creating new contacts/customers/vendors

We have addressed a bug affecting the integration of our application with Teams. Prior to this fix, when receiving a call from an unknown number and attempting to create a new contact/customer/vendor, the phone number or Teams name was not transferring into the respective field. This issue has now been resolved, ensuring a seamless transfer of contact details.

Created: June 26, 2024

Release Version 23.1.3.0

Feature Upgrade

Error handeling app registration

This release introduces a notification feature for Phone Connect Users. Users will now be alerted if the app registration process remains incomplete when required.

Feature Upgrade

App Registration Wizard

In this latest release, we've launched an App Registration Wizard for CTI users, significantly simplifying the app registration process.

Release Version 23.1.2.0

Bug Fix

Assigning the telephone number in the CTI system had problems

The phone number assignment now correctly uses a trimmed version of the phone number instead of the untrimmed one. This update ensures that phone numbers are processed in their required trimmed format.

Release Version 23.1.0.0

Bug Fix

CTI - Double Documentation in Guided Experience

We have fixed a bug related to the CTI Guided Experience. Previously, the step documentation was being displayed twice. With this update, the step documentation will only be shown once as intended.

Feature Upgrade

CTI - Add Notifiction when The Client Secret expires

A notification has been added that when the client secret expires, a notification will appear stating that the client secret is about to expire or has expired and the possibility to renew the client secret from the notification has also been added.

Feature Upgrade

CTI - Adding new ID Ranges 5665062 - 5666061

A new ID range for Phone Connect has been added. The new ID range is 5665062 - 5666061.

Feature Upgrade

CTI - Create a Business Mapping Setup

We've introduced an enhancement for our Partners, allowing the use of information from various tables, not just the standard BC contact, customer, or vendor table. This update enables the display of information not present on the standard BC tables. Furthermore, it offers the capability to create unique mappings based on each table, providing more flexibility and control.

Feature Upgrade

CTI - Skip user page in onboarding

The CTI user setup page has been removed from the setup wizard due to automatic CTI user creation during licensing. Consequently, modifications to this page are no longer possible.

Release Version 23.0.0.0

Feature Upgrade

CTI - Update to Business Central 23

The runtime version has been upgraded to version 12 to ensure optimal compatibility with Business Central 23.

Release Version 22.1.0.0

Feature Upgrade

User Role Center information

Cues had been added to the user role centre, to have the possiblity to directly move to the "personalized" user page, where only your current user is shown and another one cue to move to the call history.

Feature Upgrade

Admin Role Center Information

Cues had been added to the user role centre, to have the possiblity to directly move to the user page, where all current users are shown and another one cue to move to the call history.

Feature Upgrade

User Setup and User Card Assignment merged

The CTI User table and the CTI User Call Assignment table have been merged. This simplifies the configuration difficulty significantly.

Feature Upgrade

Add "Activate Users" button

A new action named "Activate Users" is added to the CTI user setup page. This action will open the product users page and is only visible if the current CTI User is a administrator. This action replaces the "New" action because users should only be added by activating them as a CTI license user.

Feature Upgrade

Product Card missing EULA Link

The Simova EULA link has been added to all product cards.

Bug Fix

Caller Cards Icons not Visible

There was a problem that sporadically the icons in the JavaScript addins were not loaded. Now the icons have been replaced by BootStrap icons and these are downloaded via cdn links.

Bug Fix

CTI - Internal Caller Card not opening

There was a problem that the internal caller card did not open when you received an internal call. This has now been fixed and the internal caller card now opens.

Bug Fix

Document Inbound - Multiple app icons in database

If Document Inbound and DMS were installed simultaniously, the icons of each product were dropped multiple times in the database. This is now fixed and the icons are just stored once.